Poišči buklo

petek, 8. december 2017

Naomi Novik: Izruvana

Na koncu doline v visokem stolpu živi Zmaj, ki na vsakih sedem let v stolp vzame novo vaško dekle. Dolino obdaja začaran Gozd. Kdor stopi vanj, se nikoli več ne vrne.


Avtor: Naomi Novik
Naslov: Izruvana (Uprooted)
Prevajalec: Kaja Bucik Vavpetič
Leto izdaje: 2015, 2017
Založba: Mladinska knjiga
Št. strani: 519
ISBN: 978-961-01-4056-6
Žanr: fantazija, pravljica

Agneška je sedemnajst letno dekle, ki jo Zmaj na praznik žetve nepričakovano izbere in odpelje v stolp. V dolini in po celotnem kraljestvu se širi okužba Gozdu, ki s svojo zahrbtnostjo ne prizanese nikomur. Zakaj je Gozd zloben in ali bo Agneški in Zmaju uspelo zaustaviti njegovo širjenje?

Naš Zmaj nikoli ne poje deklet, ki jih vzame, pa čeprav zgodbe, ki jih pripovedujejo zunaj naše doline, pravijo drugače. (str. 5)

O tej knjigi sem ob njenem izidu v angleškem jeziku slišala veliko deljenih mnenj. Ko sem videla, da so jo prevedli, sem se takoj postavila v čakalno vrsto v knjižnici. Pred začetkom branja sem vedela le, da knjiga govori o čarovniku na koncu doline, ki na vsakih sedem let vzame dekle iz doline. To je bilo dosti, saj me je knjiga po prvih dveh straneh zelo pritegnila.

Zgodbo pripoveduje Agneška. Preko njenih oči doživimo odmaknjeno dolino in njene preproste prebivalce, skrivnostnega Zmaja in nevaren Gozd. V knjigi ne prevladuje dialog, ker ne upočasni branja. Ravno nasprotno. Zgodba se zaradi načina pripovedovanja, ki močno spominja na pravljice, bere hitro in tekoče. Le enkrat se mi je malo ustavilo. V branju sem najbolj uživala, če sem na enkrat prebrala malo večji del.

Glavna dva junaka se tekom zgodbe spremenita. Njuna karakterja in motivacije se lepo razkrijejo. Avtorica pa tudi razloži in pokaže njun proces odraščanja, ki je še posebej viden pri Agneški. Agneška ima šele 17 let in preden jo Zmaj izbere, živi brezskrbno otroško življenje. Teko zgodbe odraste, a ostane zvesta sama sebi. Odvisna je le od sebe in svoje volje.

Knjiga v ospredje postavlja temo človeške narave, njene spremenljivosti in naivnosti. Prepletena je tudi z pravljičnimi motivi. Najbolj izstopa motiv lepotice in zveri. V knjigi pomembno vlogo igra magija. Všeč mi je bilo, da je bila magija nekaj spremenljivega, ki je pri vsakemu čarovniku drugačna, lastna le njim.

Vsak dan, odkar smo prečili gore, sem pogrešala dolino. Korenine – imela je prav. V mojem srcu so bile korenine, zakopane tako globoko kot katera koli okužba. (str. 134)

Za lepo naslovnico se skriva lepa zgodba, ki je lahko izvrstno darilo v tem prazničnem času. Če imate radi pravljice, zmaje in fantastične elemente, mislim, da vam bo ta knjiga všeč. Poleg glavne junakinje so mi bili ravno ti elementi najbolj všeč.

Ali ste že prebrali Izruvano? Kaj si mislite o njen?

Prijetno branje,

Pina

Ni komentarjev:

Objavite komentar