Poišči buklo

ponedeljek, 13. november 2017

Diana Gabaldon: Voyager

Tretji del serije Outlander (Tujka) zopet združi Jamia in Claire ter nam pred tem končno oriše njuno ločeno življenje.


Avtor: Diana Gabaldon
Naslov: Voyager (Outlander #3)
Leto izdaje: 1994
Založba: Bantam Dell
Št. strani: 1059
ISBN: 978-0-440-21756-5
Žanr: zgodovinski roman

Če se še nikoli niste srečali s serijo Tujka/Outlander, vam predlagam, da raje preberete objavo z naslovom Outlander in jaz ter se morda še sami navdušite nad to serijo.

Minilo je dvajset let od bitke pri Collodnu ter Clairinega odhoda nazaj v prihodnost. Po tem dolgem času narazen, sta se Jamie in Claire vsak v svojem svetu spremenita. Ali bosta ponovno našla pot eden k drugemu in se ponovno spoznala. Kam ju vodi novo, dolgo potovanje?

Obsežno tretjo knjigo sem začela brati istočasno s prihodom tretje sezone serije. Pri meni ima pač knjiga prednost pred serijo, da lahko oboje doživim čim bolj pristno. Branja sem se zelo veselila, a hkrati nisem vedela, kaj pričakovati, saj sem domnevala, da bo ritem pripovedovanja v primerjavi s prejšnjima deloma drugačen. In res je bilo tako.

Prvo tretjino zgodbe vidimo čez oči večih likov. Jamie se mora naučiti živeti brez Clair ter se spoprijeti z posledicami zatrte jakobinske vstaje. Claire in Frank skupaj vzgajata Brianno. Deležni pa smo tudi Brianninega pogleda na materin ponovni odhod v preteklost ter Rogerjevega raziskovanja. Pripovedovanje je v tem prvem delu stkano tako, da bralec izve za vse ključne dogodke, ki so se odvila v času ločitve glavnih junakov. Bala sem se, da me ta del zgodbe nebo zanimal, a temu ni bilo tako.
Claire. The name knifed across his heart with a pain that was more racking than anything his body had ever been called on to withstand.
If he had an actual body anymore, he was sure it would have doubled up in agony. He had known it would be like this, when he sent her back to the stone circle. Spiritual anguish could be taken as a standard condition in Purgatory, and he had expected all along that the pain of separation would be his chief punishment – sufficient, he thought, to at one for anything he'd ever done: murder and betrayal included. (str. 4)

Zelo mi je bilo všeč, da sem bolj spoznala Brianno, njeno osebnost in razmišljanje. Tako ni več le otrok, zaradi katerega je Claire zapustila Škotsko, ampak lik, ki bo verjetno dobil svojo zanimivo zgodbo.

Na začetku serije je Claire po pomoti pristala v letu 1743, tokrat se je zavestno odločila, da se vrne. Sama s seboj bije bitko o odločitvi in ko se končno vrne, je srečanje med njo in Jamijem bolj negotovo, kot sem pričakovala. Ponovno morata spoznati osebi kateri sta postali tekom let. Vse ne bo tako enostavno.

Seveda knjiga ne bi bila tako obsežna, če se dogajanje ne bi bilo napeto in zanimivo. Jamie in Claire se odpravita na potovanje, ki jo vodi na drugo stran sveta. Kaj več pa ne bi razkrila. Zgodba me je ponovno opomnila, da je vsak lik vpleten v pripovedovanje z razlogom in da nanj ne smem pozabiti, saj me bo čez nekaj poglavji lahko presenetil.

„I think perhaps the greatest burden lies in caring for those we cannot help.“ (str. 172)

Naj omenim še to, da mi je zelo žal, da po tem, ko se glavna junaka zopet združita v zgodbi, pripoveduje le še Claire. Čeprav Jamie govori o svojih čustvih in razlogih za svoja dejanja, bi zelo rada slišala zgodbo tudi iz njegove strani. Zelo me zanima tudi, kaj se dogaja z Brianno in Rogerjem v 20. stoletju po Clairinem odhodu.

Kam se bo odvila četrta knjiga v seriji tokrat ne slutim. To je malo čuden občutek in upam, da ne bom dolgo odlašala z branjem, a po izkušnjah sodeč, se je bom lotila čez eno leto.

Meni so knjige iz serije Outlander zelo všeč. Serija je pa tudi razred zase. Kaj je vam bolj všeč: knjige ali serija?

Prijetno branje,
Pina




1 komentar: