Poišči buklo

petek, 6. oktober 2017

D.H. Lawrence: Il Duro

Popotovanje v italijansko kulturno dediščino preko štirih kratkih esejev.



Avtor: D. H. Lawrence
Naslov: Il Duro
Leto izdaje: 2015 (1916, 1932)
Založba: Penguin Classics
Št. strani: 55
ISBN: 978-0-14-139863-1
Žanr: eseji

D.H. Lawrence je živel in ustvarjal med letoma 1885 in 1930. Il Duro je naslov knjižice v zbirki Penguin Little Black Classics in vsebuje štiri kratke skice iz avtorjevega potovanja po Italiji v začetku 20. stoletja. Prve tri so bile objavljene leta 1916 v Twilight in Italy, tadnja pa leta 1932 v Etruscan  Places.

V tej tanki knjižici najdemo štiri kratke zgodbe, ki jih je avtor sicer doživel v Italiji, a služijo kot okvir za premislek o človeku, njegovi naravi in zgodovini.

Všeč mi je bil način pisanja, ki je pred mojimi očmi narisal slike italijanske pokrajine, vonja in občutja. Jezik je tekoč in zelo lep. Za videnim in ljudmi, ki jih sreča avtor se skrivajo prispodobe in razlogi za razmišljanje o kulturi, arhitekturi, religiji, človeku ter razlikah posamezniki.

He seemed like a crystal that has achieved its final shape and has nothing more to achive.

Všeč mi je bilo, da sem med branjem razmišljala o vprašanjih in odnosih, ki jih avtor načenja. Mislim, da je knjižica vredna ponovnega branja. Najbolj me je pritegnilo vprašanje zadnjega eseja, kaj naredi narod narod, ki izvira iz avtorjeve teze, da Etruščani niso bili ne narod in ne nacija.

The idea that our history emerged out of caves and savage like-dwelling is puerile. Our history emerges out of the closing of a previous great phase of human history, a phase as great as our own.

Ta majhna črna knjižica je pri meni dosegla svoj namen. V meni je vzbudila zanimanje za nadaljnja avtorjeva dela. Na svojem bralniku imam dve njegovi knjigi. The Rainbow in Women in Love sta tako sedaj na mojem prednostnem seznamu knjig.

Če kdaj naletite na kakšno majhno črno knjižico iz te zbirke, ki vsa vsaj malo zanima, vam predlagam, da jo vzamete s seboj, saj vas bo morda seznanila z vam še neznanimi avtorji. Mar ni to nekaj lepega.

Ali imate doma kakšno majhno črno knjižico iz te zbirke? Jaz jih imam še kar nekaj, ki me čakajo na polici.

Prijetno branje,
Pina

Ni komentarjev:

Objavite komentar