Poišči buklo

petek, 14. julij 2017

Odloženo #1 – Helen Fielding: Dnevnik Bridget Jones

Filme o raztreseni, s težno obsedeni in vedno v iskanju moškega Bridget Jones sem seveda že videla. Tokrat sem prvič v roke vzela prvo knjigo in jo hitro odložila.


Avtor: Helen Fielding
Naslov: Bridget Jones's Diary
Prevod: Maja Novak
Leto izdaje: 1996, 1998
Založba: Založba Vale-Novak
Št. strani: 312
ISBN: 961-6221-21-3
Žanr: sočasni roman

V tej knjigi bralec dobi vpogled v dnevnik Bridget Jones, ki obsega eno leto. Vsak, ki je videl film z istim naslovom, v grobem ve, kaj se bo zgodilo. V knjigi je več poudarka na življenjskih zgodbah njenih prijateljev in staršev, a drugih velikih razlik ni.

Knjigo sem do strani 80 prebrala in jo nato le še preletela ter iskala odlomke, kjer se pojavlja Mark Darcy. Le teh ni veliko. Odločila sem se, da ta knjiga ni zame in da si bom raje na vsakih nekaj let ogledala film iz leta 2001, saj mi je le ta všeč, druga dva pa raje ignoriram.

Bridgine karakterne značilnosti, ki se mi v filmu zdijo smešne in celo prikupne, so mi pri Bridget, ki sem jo našla na knjižnih straneh, šle le močno na živce. Njena obsedenost z kilogrami, prekomerno kajenje in pitje alkohola, osredotočanje na moške... vse to me je odvrnilo od knjige. In ko odmisliš prej naštete stvari, od knjige ne ostane nič. Zato sem jo odložila. Tudi pripoved v obliki dnevniških zapisov me ni nikoli pritegnila.

Morda pa je Dnevnik Bridget Jones bil tudi preveč v nasprotju s knjigo Na tesnobi (Damjana Bakarič), ki sem jo prebrala pred tem. Damjana je namreč pisala o svoji izkušnji s tesnobo in pri tem poudarjala, da se mora posameznik imeti rad in sebe postaviti na prvo mesto.


Film (2001) je tekom let postal ikonska komedija, h kateri se vračajo generacije žensk in je tako pustil močen pečat v popularni kulturni zavesti. Le kdo si ne zmore v spomin priklicati Renee Zellweger z zajčjimi ušesi ali prekratkim krilom. Vem, da nekateri obožujejo tudi knjigo, jaz pa sem jo raje vrnila v knjižnico in si naredila prostor za novo branje.

Ali si prebrala knjigo Dnevnik Bridget Jones? Ti je bolj všeč knjiga ali film?

Prijetno branje,
Pina

Ni komentarjev:

Objavite komentar